Plantenmarkt en Poëzie 4 juni

Plantenmarkt:  van 13 – 16u  4 kramen met onder meer bijzondere keukenkruidenplanten van De Keukentuin en bijen –en vlinderplanten van Kwekerij Ninabel. Wijkbewoners kunnen zonder kosten hun (kamer-) planten/stekjes/tuinboeken/tuinspullen ook komen verkopen of ruilen! Voor zieke kamerplanten zal een plantendokter aanwezig zijn voor advies. Er vinden rondleidingen plaats door de ecologische demonstratietuin http://www.ecohovenier.nl/wp/werkzaamheden/demonstratietuin/

Poëzie van 13 -17u  is een wandelroute langs te lezen natuurgedichten. Om 16u  is de uitreiking van de Helpman Poezieprijs 2023 aan de inzender van het beste natuur- /duurzaamheidsgedicht. Prijs: een mooie vulpen met inscriptie en de winnaar wordt gelauwerd met een echte laurierkrans van keukenlaurier uit eigen tuin. In de jury zitten drie mensen waaronder Maarten Praamstra van de Stichting Noordwoord. Inzendingen voor de poëzieprijs tot 7 mei via onderstaand e-mailadres. Na de prijsuitreiking zullen 5 dichters uit hun werk voordragen.

Muziek: door de geweldige zanger-accordeonist JR Bathoorn!

Catering: met oa heerlijke ambachtelijke taart

Lokatie: Goemantuin / Goeman Borgesiuslaan 245a

Info en inzendingen via: michielcoesel@versatel.nl